تمیز کردن انواع لوستر

نحوه تمیز کردن لوستر های ال ای دی و اس ام دی:

این سبک لوستر به دوشکل طراحی و تولید می شوند. لوستر های ال ای دی برگی و لوستر های ال ای دی آویز

برای تمیز کردن لوستر های برگی 2 را وجود دارد:

در صورتی که نظافت لوستر را در فاصله های زمانی کوتاه انجام می دهید با استفاده از دستمال نم دار قسمت داخلی برگ را که اغلب گرد و خاک در آنجا تجمع می کند را تمیز نمایید. حال اگر استفاده از دستمال مرطوب کارگشا نیست و نیاز به شستشوی برگ ها الزامی است.مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

مرحله اول:کلید برق لوستر را خاموش کنید.این کار را از طریق کلید روی دیوار انجام دهید و نه توسط ریمت کنترل، اگر این کار توسط کنترل لوستر صورت پذیرد برق تا پشت 
مرحله دوم: زیر لوستر خود پتویی زخیم و نرم پهن کنید تا در صورت افتادن قطعات از دستتان ،شکسته نشوند. 
مرحله سوم: اگر نقشه نصب لوسترتان را دارید که هیچ، در غیر اینصورت با استفاده از دوربین عکاسی یا تلفن همراه خود از لوسترتان عکس بگیرید.تا ترتیب قطعات را فراموش نکنید. 
مرحله چهارم: قطعات و برگ های لوستر را به ترتیب باز کرده و به همان شکلی که روی لوسترتان نصب بوده به تفکیک نوع قطعه کنار هم قرار دهید. 
مرحله پنجم: قطعات لوستر را به همان ترتیبی که در مرحله قبل تفکیک کرده اید با مواد شوینده و ترجیحا پودر صابون شسته و با استفاده از حوله و یا دستمال خشک نمایید 
مرحله هفتم: سینی بالای محصول را با استفاده از یک دستمال نرم که آغشته به شیشه پاک کن و یا مایع آب و صابون است پاک کرده و خشک کنید.سعی کنید رطوبت به قسمت های برقی لوستر شما نرسد.در صورت مواجه شدن با این اتفاق لوسترتان را تا خشک شدن کامل روشن نکنید. 
مرحله هشتم: قطعات باز شده را به همان ترتیب اولیه روی لوستر نصب کنید. و از زیبایی و تمیزی لوستر خود لذت ببرید. چنان چه در این مرحله به مشکل برخوردید می توانید با یکی از متخصصین ایران لوستر تماس گرفته و مشکل خود را برطرف نمایید

تمیز کردن لوسترهای ال ای دی آویز:

اگر لوستر شما از آویزهای کریستالی تشکیل شده است می توانید با استفاده از محلول آب و الکل آن را تمیز کنید.ولی چنانچه آویزهای لوستر شما آلومینیومی است بهترین را استفاده از پارچه مرطوب می باشد. البته می توانید مراحل تمیز کردن گفته شده در بالا را نیز برای این نوع لوسترها انجام داد.

تمیز کردن لوستر های کریستالی

برای تمیز کردن لوستر های کریستالی ساده ترین و موثرترین راه استفاده از محلول آب و الکل است.برای این کار مراحل زیر را انجام دهید:

مرحله اول: کلید برق لوستر را قطع کنید.البته بهتر است برق را از ورودی آن به منزل و یا واحد به طور کامل قطع کنید زیرا بنا به گفته نصاب لوستر شرکت در برخی از ساختمان ها مشاهده می شود که برق کشی ساختمان دچار نقص بوده و یا به اشتباه به جای قطع کردن "فاز"،کلید برق "نول" را قطع می کند که در نتیجه امکان برق گرفتگی در این حالت وجود دارد. 
مرحله دوم: زیر لوستر خود یک پارچه پهن کنید تا اگر چند قطره آبی که احتمالا از لوستر خواهد ریخت روی این پارچه بریزد. 
مرحله سوم: در یک ظرف به میزان یک قسمت الکل و سه قسمت آب بریزید و سعی کنید قسمت های کریستالی لوسترتان را در این محلول غوطه ور نمایید،بدون آن که از پارچه استفاده کنید بگذارید تا لوسترتان خشک شود.از نتیجه حاصل شده شگفت زده خواهید شد.

تمیز کردن لوستر برنزی و ریختگی:

نکته: سعی کنی تمیز کردن را به آخر سال موکول نکنید و در طول سال تنها با مختصر نظافت لوسترتان را تمیز نگه دارید تا از آسیب دیدن لوستر نیز جلوگیری نمایید.حال به سراغ مراحل تمیز کردن لوسترها میرویم: 
مرحله اول: لامپ ها و حباب های روی لوستر را به آرامی باز کنید.در نظافت لامپ ها دقت کنید زیرا وجود گرد و خاک روی لامپ باعث گرم شدن بیش از حد لامپ و در نتیجه طول عمر کمتر و مصرف برق بیشتر آن می شود.برای تمیز کردن حباب ها یا لاله ها از محلول آب گرم و پودر صابون استفاده کنید.بهتر آن است که حباب ها را حداقل نیم ساعت درون محلول گذاشته تا خوب خیس خورده و راحت تر تمیز شوند. 
مرحله دوم : در این مرحله شما باید بدنه لوستر را تمیز کنید.برای انجام این کار از یک دستمال مرطوب استفاده کنید.به دلیل جود آبکاری روی این لوستر ها نیاید از مواد شوینده قوی استفاده کرد زیرا جلای لوستر شما را از بین می برد.حال اگر با دستمال مرطوب نتیجه حاصل نشد، می توانید از پودر صابون با درصد پایین استفاده کنید. 
مرحله سوم: در این مرحله حباب هاو آویز های لوستر را دستمال کشیده و روی لوسترتان قرار دهید.برای نصب لامپ ها نیز صبر کنید تا لوستر تان به طورکامل خشک شود

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.