کریستال به کار رفته در لوستر دارای چند نوع است؟

در انواع لوستر کریستال های مختلفی به کار می رود در زیر با انواع مختلف کریستال آشنا می شوید:

کریستال سوارووسکی:

این نوع کریستال در کشور اتریش ساخته می شود و جزوء بهترین کریستال های دنیا به شمار می رود و از نظر کیفیت نیز در رده بالایی قرار دارد. در ساخت این کریستال بیش از 30 درصد سرب به کار رفته است و دارای درخشندگی بی نظیر می باشد.

کریستال بوهمیا:

این نوع کریستال در کشور چک تولید می شود ولی از سرب در ساخت آن استفاده نمی شود. کریستال بوهمیا دارای شفافیت فوق العاده است و این مسئله باعث قیمت بالای آن شده است.

کریستال عصفور مصر:

همان طور که از نام آن پیدا است این کریستال در کشور مصر تولید می شود و مقدار زیادی اکسید سرب در ساخت آن استفاه می شود و همین باعث درخشندگی و شفافیت کریستال می شود. این نوع کریستال دارای کیفیت خوبی است و در مقایسه با کریستال های سوارووسکی و بوهمیا قیمت مناسب تری دارد.

کریستال های چینی:

کریستال های چینی در کشور چین ساخته می شود و از روش قالب گیری و عملیات پرس در ساخت آن استفاده می شود و سرب بسیار کمی در آن به کارمی رود. البته از نظر ظرافت و کیفیت خیلی بالایی بر خوردار نیست.

چطور تشخیص دهیم کریستال به کار رفته در لوستر اصل است یا خیر

اگر می خواهید مطمئن باشید که لوستر کریستال شما اصل است بهتر است از تولیدی لوستر مطمئن خریدار خود  را انجام دهید. البته روش های دیگری نیز وجود دارد که می توان متوجه تقلبی بودن کریستال شوید. 
در کریستال های اصل سرب بیشتری استفاده می شود و همین مسئله باعث می شود تا در مقایسه با انواع دیگر سنگین تر باشند. بر روی کریستال های اصل آرم شرکت حک شده است و این به شما کمک می کند تا بتوانید نوع اصل را از تقلبی تشخیص دهید.
کریستال های اصل دارای شکل ظاهری وشفافیت بهتر نسبت به نوع های تقلبی و بی کیفیت هستند. اگر کریستال با کیفیت را در مقابل نور قرار دهید شکست نور به خوبی دیده می شود ولی در نوع های تقلبی شکست نوری وجود ندارد. 
اگر باز هم متوجه کیفیت کریستال نشدید می توانید آن را به فروشگاه های تولیدی لوستر نشان دهید تا به راحتی شما را در تشخیص کریستال لوستر راهنمایی کنند.

چطور کریستال لوستر به صورت اینترنتی خریداری کنیم

معمولا جدیدترین مدل های لوستر ابتدا در اینترنت دیده می شوند پس اگر قصد خرید این نوع لوستر ها را به صورت الکترونیکی دارید بهتر است ابتدا به نماد اعتماد خرید ( اینماد)  در سایت دقت کنید و از فروشگاه هایی خرید خود را انجام دهید که پاسخگوی مشتریان باشند.
امیدواریم این مطلب توانسته باشد به شما در خرید کریستال لوسترکمک کند تا بتوانید با توجه به هزینه ای که پرداخت می کنید بهترین کیفیت را تهیه کنید.
 

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.