چطور آباژور مناسب را شناسایی کنیم؟

 

زمانی که قصد خرید آباژور جدید را دارید باید ابتدا مشخص کنید که این وسیله چه کاربردی می خواهد برای شما داشته باشد.

برخی افراد تمایل دارند که از آباژور صرفاً برای زیبایی منزلشان استفاده کنند ولی برخی دیگر تمایل دارند تا از جنبه زیبایی برای استفاده روشنایی نیز از این آباژور ها استفاده نمایند پس در ابتدا توجه داشته باشید که نوع کاربرد شما بسیار اهمیت دارد.

اینکه آباژور جدید با زیبایی مدرن شناسی و همچنین ظاهر منزل شما کاملا متناسب باشد و تعادل زیبایی فضا را برقرار کند بسیار مهم است .

زمانی که قصد خرید آباژور را دارید باید از افرادی کمک بگیرید که در علم زیبایی شناسی دانش کافی دارند و می توانند شما را در این زمینه کمک کنند.

 ولی در صورتی که خودتان می خواهید سلیقه خودتان را پیاده سازی کنید و یک آباژور تازه و مناسب برای منزلتان خریداری کنید توجه به وسایل منزل و برقراری تعادل بسیار مهم می باشد به طوری که ظاهر منزل شما بسیار زیبا شود.

زمانی که فقط می خواهید از آباژور استفاده زیبایی داشته باشید و نمی‌خواهید استفاده کاربردی از این وسیله بکنید، می توانید به موارد زیر توجه کنید و یک آباژور نو مناسب خریداری کنید.

شما می بایست هنگام خرید به سایز آباژور ، ایستاده یا رومیزی و همچنین زیبایی را مد نظر قرار دهید تا بتوانید بهترین سلیقه را به خرج دهید تا بتوانید یک آباژور جدید زیبا تهیه کنید.

 

آباژور کلاسیک تهیه کنیم یا مدرن

 

ممکن است جزوء افرادی باشید که به سبک زیبایی شناسی مدرن علاقه زیادی دارید.

شما می‌ توانید با انتخاب آباژور مدرن وسایل خانه خود را با این سبک هماهنگ کنید و تعادل منزلتان را به حد عالی برسانید و البته زیبایی چشم نوازی را به دست آورید.

در مقابل افرادی که تمایل به سبک های کلاسیک خرید آباژور دارند نیز می‌توانند از این سبک برای زیبایی منزل خود استفاده کنند که آباژور جدید در انواع سنتی و همچنین کلاسیکی که در فروشگاه های تولیدی لوستر و آباژور قرار دارد استفاده کنند.

آباژور ایستاده تهیه کنیم یا رومیزی

 

آباژور رومیزی

 

اینکه آباژور جدید ایستاده یا رومیزی بخواهید تهیه کنید دقیقاً به سلیقه شما بستگی خواهد داشت و باید توجه کنید که احساس تان چه می گوید .

باید به این نکته توجه کنید که چه مدل آباژوری برای محل سکونت شما مناسب تر می باشد و می تواند منزل تان را زیباتر کند تا احساس بهتری به شما بدهد.

اما در صورتی که می خواهید آباژور خریداری شده برای شما  کاربردی باشد می بایست به فضای اتاق یا محل سکونت خود توجه کنید یعنی در صورتی که برای اتاق کوچک تمایل به خریداری یک آباژور تازه دارید می بایست آباژور رومیزی باشد  تا هم فضای زیادی را اشغال نکند و روشنایی مناسبی را برای شما داشته باشد.

در مقابل در صورت بودن فضای مورد نظر شما می بایست از آباژورهای جدید ایستاده استفاده کنید تا هم نمای داخلی منزل شما را زیباتر کند و هم بتواند نوردهی مناسبی داشته باشد.

در رابطه با هزینه هم باید بگویم آباژور جدید ایستاده نسبت به رومیزی گران تر می باشند و شما باید زمان خرید به این فاکتور نیز توجه فرمایید.

 

ابعاد آباژور جدید

 

نکته مهم دیگری که در رابطه با خرید آباژور باید به آن توجه کنید سایز و ابعاد آباژور می باشد که باید با محیط اطراف هماهنگ باشد.

پس می بایست قبل از اینکه اقدام به خرید آباژور کنید در ابتدا محل سکونت و جایی که قرار است آباژور در آنجا قرار بگیرد را اندازه گیری کنید و سایز و ابعاد مورد نظر را به دست آورید پس از آن بهتر می توانید یک آباژور مناسب با مکان مورد نظرتان خریداری کنید.

نکته ی مهم دیگری که در رابطه با انتخاب آباژور مهم است ،

این است که شما می بایست کاربرد آمار را در نظر داشته باشید یعنی جایی قرار بگیرد که نور بیشتری نیاز دارد و همین امر می‌تواند در انتخاب شما تاثیر گذار باشد.

 

رفت آمد

 

فاکتور تاثیرگذار دیگری که برای خرید آباژور باید مد نظر داشته باشید محل رفت و آمد افراد می باشد.

 یعنی باید در نقطه قرار بگیرد که مزاحم رفت و آمد افراد نشود و البته نور اضافی در این نقطه نباید داشته باشد.

به عنوان مثال آباژورهای رومیزی در پذیرایی کاربرد زیادی ندارند و استفاده از آنها درست نمی باشد.

 البته نوردهی مناسبی نیز نخواهند داشت پس توصیه میشود در پذیرایی از آباژور های ایستاده استفاده شود.

 

رنگ و کلاهک آباژور جدید

 

مهمترین فاکتورهایی که برای خرید آباژور جدید باید به آن‌ها دقت زیادی شود رنگ و جنس آباژور می باشد.

زمانی که نور محیط شما خیلی کم می باشد و شما نیاز به نور زیاد دارید می بایست از آباژور جدیدی استفاده کنید که کلاهک روشنی دارد و البته با نوردهی مدرنی که دارد می‌تواند محیط مورد نیاز شما را تا حد مطلوبی روشن کند.

اما در مقابل ممکن است نور محیط مورد نیاز شما مناسب باشد و صرفاً جنبه زیبایی برای شما اهمیت داشته باشد.

 از این رو نور کلاهک آباژور برای شما اهمیت نخواهد داشت و شما صرفاً برای جنس آباژور باید تصمیم‌ گیری کنید که چوبی یا فلزی باشد.

انتخاب جنس چوبی یا فلزی به سلیقه شما بستگی دارد ولی باید توجه داشته باشید که فاکتوردوام و زیبایی برای آباژور بسیار مهم می باشد و شما باید زمان خرید ضمانت دوام را از فروشنده دریافت کنید.

 

سخن پایانی

 

نکاتی که در بالا به آنها اشاره شد می تواند کمک کننده خوبی برای خرید یک آباژور جدید مناسب باشد و به صرفه باشد که البته نکات دیگری نیز هستند که در ادامه به آنها اشاره می کنیم از جمله:

حتماً از سالم بودن آباژور جدید اطمینان حاصل کنید والبته قیمت آباژور بسیار مهم می باشد به همین دلیل پیشنهاد ما به شما این است که حتما از فروشگاه های مطمئن تولیدی لوستر و آباژور خرید خود را انجام دهید.

از این رو شما زمان خرید می بایست این فاکتور را مد نظر داشته باشید تا بتوانید یک به صرفه تهیه کنید.

 

 

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.