سقف کاذب و مدل های آن:

سقف کاذب سقفی است که در سطح پایینتری  نسبت به سقف اصلی قرار دارد و مانند یک پوشش برای سقف اصلی است که وسایل و تاسیساتی که زیر سقف اصلی قرار می گیرند را پنهان می کند. درنتیجه باعث می شود سقفی بهتر و زیباتر داشته باشیم که موردی اضافی در آن به چشم نمی خورد.

البته علاوه بر این مورد، امکان دیزاین کردن فضای موجود و نیز امکان نورپردازی های سقفی و افزایش ایمنی در زمان هایی مثل وقوع زلزله، از دیگر مزایای این سقف ها هستند.

 

مدل های سقف کاذب:

  1. سقف کاذب لمبه چوبی
  2. سقف کاذب با لمبه آلومینیومی
  3. سقف کاذب با قطعه های پیش ساخته گچی
  4. سقف کاذب با رابیتس و اندود
  5. سقف کاذب با قطعات پیش ساخته از پلاستیک، شیشه و فلز
  6. سقف کاذبی که با توفال پوشیده شده و یا با آجر اجرا می شود.

 

اگر تصمیم دارید که یک لوستر سنگین را روی سقف کاذب خود نصب کنید، باید ابتدا به این نکات توجه داشته باشید:

قبل از هر کاری، باید سقف خودرا از نظر وجود داشتن قلاب و زنجیر و مدل آن بررسی کنید. بعضی از ساختمان سازان در کنار شعله برق، یک زنجیر یا قلاب وصل می کنند تا نصب لوستر آسانتر شود. این کار باعث راحتی بیشتر در زمان نصب لوستر خواهد شد. اما بعضی دیگر این کاررا نمی کنند و نبود زنجیر و قلاب، کار شمارا سخت تر خواهد کرد.

برای اولین گام، باید مشخص کنید که چه مدل لوستری را قرار است نصب کنید. یعنی نوع آن، آویز است یا سقفی؟

 

آموزش نصب لوستر آویز روی سقف کاذب:

 

نصب لوستر در سقف

 

این نوع لوسترها اغلب با با قلاب و زنجیر به سقف متصل می شوند و این مورد، برای نصب در سقف هایی که زنجیر دارند بدون هیچ مشکلی انجام می شود.

تنها باید مقاومت زنجیر لوستر را در مقابل فشار و وزن لوستر خود بررسی کنید که آیا زنجیر مورد نظر این ظرفیت را دارد یا نه؟

اگر فکر می کنید زنجیر موجود، توان تحمل لوستر را ندارد، باید از یک زنجیر محکم تر استفاده کنید. باتوجه به اینکه سقف شما کاذب است، لازم است که زنجیر لوستر را به بخش اصلی فلزی سقف وصل کنید که در این صورت ممکن است ناچار به کندن بخشی از سقف کاذب برای رسیدن به سقف اصلی شوید.

 

در صورتیکه سقف کاذب شما بدون زنجیر باشد، برای نصب لوستر آویز خود باید به وزن آن توجه کنید. اگر لوستر موردنظر وزن کمی دارد، می توانید  تنها با وصل کردن یک قلاب پروانه دار روی سقف کاذب خود، لوستر را به آسانی به آن آویزان کنید. اما اگر وزن لوستر شما زیاد است، نیاز به نصب کردن یک زنجیر محکم به سقف اصلی دارید.

 

 

آموزش نصب لوستر سقفی روی سقف کاذب:

 

لوستر سقفی

 

این مدل لوسترها بر خلاف لوسترهای آویز که تنها از یک نقطه و با قلاب یا زنجیر به سقف وصل می شوند، از چند قسمت به سقف متصل می شوند تا وزن را به صورت مساوی در چند نقطه متفاوت پخش کنند. لوسترهای سقفی LED،  SMD و ریسه ای از این نوع هستند.

باتوجه با اینکه ضخامت سقف های کاذب چندسانتی متر است و با اندکی فاصله از سقف اصلی نصب می شوند، برای اینکه پیچ هارا روی سقف نصب کنیم تنها مقداری کمی فضا در اختیار داریم. پس بنابراین باتوجه به اینکه ساختار رولپلاک به گونه ای است که باید کاملا داخل سقف قرار بگیرد، استفاده از آن بی نتیجه است زیرا سقف کاذب تنها مقدار اندکی از رولپلاک را مهار می کند و با کمترین فشاری که به آن وارد شود، جدا می شود.

بنابراین اگر قصد دارید یک لوستر سقفی را روی سقف کاذب خود نصب کنید، حتما از پیچ پروانه استفاده کنید. پیچ پروانه با امکان باز شدن در سقف میانی، روی سطح سقف کاذب باز می شود و به صورت افقی (برعکس رولپلاک که عمودی وصل می شود) در راستای سقف قرار می گیرد و فشار وارده را روی سقف تقسیم می کند.

 

نصب لوسترهایی با وزن بسیار زیاد روی سقف:

 

اگر لوستری که از یک تولیدی لوستر تهیه کرده اید و قصد نصب آن را دارید خیلی سنگین است وسقف توان کافی برای نگهداشتن آن را ندارد، ممکن است سقف همراه با پیچ ها کنده شود و فرو بریزد. برای جلوگیری از این اتفاق، باید وزن جدیدترین مدل لوستر خودرا به وسیله یک زنجیر روی سقف پخش و مهار کنید و برای ایجاد تعادل در لوستر، ازپیچ پروانه کمک بگیرید. این حالت برای لوسترهای سقفی که قطرشان کمتر است، مناسب می باشد.

اما برای لوسترهای سقفی که سنگین هستند و طول و عرض بیشتری دارند، می توان از روشی متفاوت استفاده کرد. یعنی  زنجیر را از میان لوستر رد کنید و یک یا دو میلگرد را در امتداد طول و عرض لوستر خود قرار دهید و به زنجیری که در وسط قرار دارد متصل کنید تا با این کار، سنگینی لوسترسقفی روی میلگردها پخش شود. می توانید برای تعادل بیشتر، اطراف لوستر خودر ا به کمک پیچ پروانه مهار کنید.

 

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.